Hack & Crack WPA/WPE WiFi Dengan Fern WiFi Cracker

World Fix by Razzy
2
Hari ini kita akan membincangkan topik yang menjadi permintaan hangat dikalangan pembaca
Wrong Project. Saya akan memberikan kepada anda tutorial cara atau kaedah untuk menggodam (hack) dan memecahkan (crack) kata laluan WPA/WPE WiFi dengan menggunakan sebuah tool khas untuk distro Linux iaitu Fern WiFi Cracker.

Tool ini telah didatangkan sekali dalam distro Linux yang paling 'hangat' digunakan untuk menggodam iaituBackTrack 5. Malang sekali tool yang berguna ini tidak dicipta untuk Windows (sorry pengguna Windows!) oleh itu Mr.Hac menggalakkan anda untuk memasang secara dual boot dengan Windows distro Linux sama ada BackTrack 5 atau Ubuntu, atau boleh juga Linux Mint untuk menggunakannya. Tentang kaedah pemasangan Fern WiFi Cracker ini pada Ubuntu, itu Mr.Hac akan tulis kemudian dalam entri yang akan datang.

Ok? Dah cukup dengan intro tu? Mari kita telusuri kaedah ini bersama.

Kaedah/Cara Menggunakan Fern WiFi Cracker:

1. Klik pada butang Refresh untuk memuatkan antaramuka pemantau (monitor interface). Kemudian klik pada butang Scan untuk memulakan pengimbasan.


2. Apabila terdapat rangkaian WPA atau WPE dijumpai oleh Fern ini, maka akan kelihatan paparan seperti di bawah:


3. Jika anda memilih untuk menggodam WPE, paparan seperti di bawah (InsyaAllah) akan keluar:


4. Jika anda memilih untuk menggodam WPA pula, maka paparan seperti di bawah (InsyaAllah) akan keluar:


5. Kata laluan atau kekunci (keys) akan ditambahkan ke dalam pengkalan data (database) secara automatik selepas ia berjaya dipecahkan. Bagaimanapun, anda boleh menambahkan keys secara manual. Pengkalan data boleh dijejaki di /usr/local/bin/Fern-Wifi-Cracker/key-Database/Database.db


6. Anda boleh menjejaki lokasi router WiFi dengan Mac Address menggunakan Geolocatory Tracker. Ia boleh dibuka melalui Toolbox -> Geolocatory Tracker


7. Dah tu tunggu apa lagi? Guna la WiFi tu! Haha!



DOWNLAOD: Fern WiFi Cracker (Sila muat turun ia dari sini)

Regard,
-Wp-


Post a Comment

2Comments

  1. bro...masa tgh hack wpa....kita memerlukan handshake. cthnya....kalo jiran kita connect internet,kita bleh dpt handshake....masa sy hack WPA tu dah hampir nak hack.....pastu dia dah offline....kalo jiran sy buka tenet semula.....adakah fern cracker tu bleh sambung balik hack yg hampir penuh itu?

    ReplyDelete
  2. yep berlakunya 3 way hand shake, bermakna kita man in the middle, so kalau dia offline/tutup suiz router maka handshake dah putus.. kena la start dari awal.. :)

    ReplyDelete
Post a Comment