Unlocked USB Modem

World Fix by Razzy
2
Salam 1Malaysia
Ruangan kali ini akan menunjukkan cara mudah untuk “unlock” modem USB broadband anda. Seperti yang sedia maklum, USB Modem ini telah di”lock” hanya untuk digunakan bersama kad SIM syarikat tertentu sahaja.
Sekiranya telah bertukar broadband provider ,melalui tutorial ini,anda tidak perlu membeli USB Modem yang baru. Langkah pertama adalah untuk men”download” software “Universal MasterCode” yang boleh anda dapati di

Setelah “unzip”kan file tersebut, klik pada program itu. Kelebihan program ini adalah anda tida kperlu meng”install”nya pada komputer anda. Masuk kan IMEI USB Modem anda pada ruangan IMEI dan klik butang calculate. Salin nombor pada ruangan UNLOCK untuk tujuan unlock USB modem anda nanti.
Langkah setelah mendapat kod UNLOCK adalah seperti berikut. Masukkan kad SIM “provider” baru ke dalam USB Modem anda, cthnya kad SIM Maxis pada USB Modem Celcom . Klik pada program Celcom Broadband Manager anda dan sekiranya USB modem anda belum di”unlock”, satu window kecil akan keluar untuk anda memasukkan Unlock Code.
Masukkan UNLOCK code yang telah anda salin tadi ke dalam ruangan tersebut dan tunggu proses tersebut selesai. Anda sekarang telah sedia untuk melayari internet menggunakan broadband “baru” anda.
Selamat mencuba….

Regard,
-Wp-


Tags

Post a Comment

2Comments

  1. yien xfaham betul la bahasa computer ni....
    urmmm...
    bodo betul -____-"

    ReplyDelete
  2. ades..bukan payah sgt pon.. yg payahnye coding.. org dah siap buat application,kita just guna je..huhu..

    ReplyDelete
Post a Comment